V primerjavi z razvitimi državami Slovenija zaostaja z uvajanjem računalništva in informatike (RI) v srednje in osnovne šole, posledično zaostaja celotna akademska ter razvojna sfera in gospodarstvo. Prav tako Slovenija zaostaja tudi glede digitalnih kompetenc prebivalstva, kar se odraža v stanju gospodarstva in duha, kar na ravni EU popisuje dokument DigComp 2.2. Z več urami računalništva v šolah bi dosegli več zanimanja zanj, učinkovitejše digitalne kompetence v splošni populaciji, več (kakovostnejših) kandidatov za vpis na študij računalništva, posledično pa že v nekaj letih dovolj kadra za slovensko gospodarstvo, ki bo potem lahko ustvarjalo višjo dodatno vrednost in dajalo več davka državi. Dvig digitalnih kompetenc se začne v izobraževalnem sistemu, kjer naj dobijo udeleženci izobraževalni stopnji primerno znanje. Izhodišče ideje je, da učenci in dijaki pri rednem pouku pridobijo osnove informatike po vzoru večine razvitih držav, dodatne veščine pa izven- in v obšolskih dejavnostih, saj uporabne veščine bistveno presegajo možnosti poučevanja v okviru rednega pouka. Pri tem je treba upoštevati tudi kompetence učiteljev informatike, ki jih sicer primanjkuje. Uvedba predmetov RI je ključna za prihodnost slovenskih otrok. Naša naloga je, da jih usposobimo za polno in ustvarjalno življenje v digitalnem svetu. Na posvetu bodo udeleženci razpravljali o možnostih, obsegu in dinamiki uresničevanja predlogov glede uvajanja računalništva in informatike v osnovne in srednje šole.
PROGRAM
UVOD
Celovito uvajanje temeljnih vsebin RIN v izobraževanje
dr. Igor Pesek, vodja Službe za digitalizacijo izobraževanja, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport
PREDSTAVITVE Kako do več diplomantov RI in kaj ima s tem opraviti računalništvo v osnovni šoli
prof. dr. Mojca Ciglarič, dekanja Fakultete za računalništvo in informatiko, Univerza v Ljubljani
Pouk računalništva v srednjih šolah: nekdaj med prvimi v Evropi, kaj pa danes
prof. dr. Ivan Bratko, član Slovenske akademije znanosti in umetnosti
Kaj pravi gospodarstvo
Nenad Šutanovac, GZS - Združenje za informatiko in telekomunikacije
Računalnik kot novo pero
prof. dr. Jurij Tasič, član Inženirske akademije Slovenije
Zavedajmo se svoje odgovornosti do mladih - kaj se dogaja v EU in kje smo v Sloveniji
prof. dr. Andrej Brodnik, predsednik ACM Slovenija 11.00–11.15 ODMOR
PREDSTAVITVE
Pomembnost poučevanja računalništva in informatike
prof. dr. Matjaž Gams, državni svetnik za raziskovalno dejavnost
Digitalne kompetence ter računalništvo in informatika v šolah
dr. Vinko Logaj, direktor Zavoda RS za šolstvo
Zakaj je potrebno izboriti za dijake pravico do računalniškega izobraževanja
mag. Janez Damjan, direktor Centra RS za poklicno izobraževanje
Informatika v izobraževanju
Niko Schlamberger, predsednik Slovenskega društva Informatika
Računalništvo in informatika v programu mednarodne šole in mednarodne mature
prof. Gregor Anželj, profesor matematike in računalništva, Gimnazija Bežigrad
Stanje znanja gimnazijcev s področja informatike na slovenskih gimnazijah in trenutne možnosti za poučevanje temeljnih znanj s tega področja
mag. Alenka Krapež, ravnateljica Gimnazije Vič
Kaj starši pričakujemo od uvedbe računalništva in informatike v šolo
Lara Romih, predsednica Zveze aktivov svetov staršev Slovenije
RAZPRAVA in SKLEPNE UGOTOVITVE
|
|