author profile
Državni svet RS

Pon, 21. nov 2022 ob 22:41

Prenos v živo ob 10.00 uri
 author profile
Državni svet RS

Pon, 21. nov 2022 ob 22:41

Deli
Fotografije

Odpri galerijo

V primerjavi z razvitimi državami Slovenija zaostaja z uvajanjem računalništva in informatike (RI) v srednje in osnovne šole, posledično zaostaja celotna akademska ter razvojna sfera in gospodarstvo. Prav tako Slovenija zaostaja tudi glede digitalnih kompetenc prebivalstva, kar se odraža v stanju gospodarstva in duha, kar na ravni EU popisuje dokument DigComp 2.2. Z več urami računalništva v šolah bi dosegli več zanimanja zanj, učinkovitejše digitalne kompetence v splošni populaciji, več (kakovostnejših) kandidatov za vpis na študij računalništva, posledično pa že v nekaj letih dovolj kadra za slovensko gospodarstvo, ki bo potem lahko ustvarjalo višjo dodatno vrednost in dajalo več davka državi. Dvig digitalnih kompetenc se začne v izobraževalnem sistemu, kjer naj dobijo udeleženci izobraževalni stopnji primerno znanje. Izhodišče ideje je, da učenci in dijaki pri rednem pouku pridobijo osnove informatike po vzoru večine razvitih držav, dodatne veščine pa izven- in v obšolskih dejavnostih, saj uporabne veščine bistveno presegajo možnosti poučevanja v okviru rednega pouka. Pri tem je treba upoštevati tudi kompetence učiteljev informatike, ki jih sicer primanjkuje. Uvedba predmetov RI je ključna za prihodnost slovenskih otrok. Naša naloga je, da jih usposobimo za polno in ustvarjalno življenje v digitalnem svetu. Na posvetu bodo udeleženci razpravljali o možnostih, obsegu in dinamiki uresničevanja predlogov glede uvajanja računalništva in informatike v osnovne in srednje šole.

PROGRAM

UVOD

Celovito uvajanje temeljnih vsebin RIN v izobraževanje

dr. Igor Pesek, vodja Službe za digitalizacijo izobraževanja, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport

PREDSTAVITVE Kako do več diplomantov RI in kaj ima s tem opraviti računalništvo v osnovni šoli

prof. dr. Mojca Ciglarič, dekanja Fakultete za računalništvo in informatiko, Univerza v Ljubljani

Pouk računalništva v srednjih šolah: nekdaj med prvimi v Evropi, kaj pa danes

prof. dr. Ivan Bratko, član Slovenske akademije znanosti in umetnosti

Kaj pravi gospodarstvo

Nenad Šutanovac, GZS - Združenje za informatiko in telekomunikacije

Računalnik kot novo pero

prof. dr. Jurij Tasič, član Inženirske akademije Slovenije

Zavedajmo se svoje odgovornosti do mladih - kaj se dogaja v EU in kje smo v Sloveniji

prof. dr. Andrej Brodnik, predsednik ACM Slovenija 11.00–11.15 ODMOR

PREDSTAVITVE

Pomembnost poučevanja računalništva in informatike

prof. dr. Matjaž Gams, državni svetnik za raziskovalno dejavnost

Digitalne kompetence ter računalništvo in informatika v šolah

dr. Vinko Logaj, direktor Zavoda RS za šolstvo

Zakaj je potrebno izboriti za dijake pravico do računalniškega izobraževanja

mag. Janez Damjan, direktor Centra RS za poklicno izobraževanje

Informatika v izobraževanju

Niko Schlamberger, predsednik Slovenskega društva Informatika

Računalništvo in informatika v programu mednarodne šole in mednarodne mature

prof. Gregor Anželj, profesor matematike in računalništva, Gimnazija Bežigrad

Stanje znanja gimnazijcev s področja informatike na slovenskih gimnazijah in trenutne možnosti za poučevanje temeljnih znanj s tega področja

mag. Alenka Krapež, ravnateljica Gimnazije Vič

Kaj starši pričakujemo od uvedbe računalništva in informatike v šolo

Lara Romih, predsednica Zveze aktivov svetov staršev Slovenije

RAZPRAVA in SKLEPNE UGOTOVITVE

Teme
v živo
Komentarji
Najbolj obiskano
Zadnje objave
Prijatelji

Prijatelji

Branko Gaber
Zadnji komentarji
Facebook
Twitter
Zdaj se predvaja
drzavnisvet
Posvet: Uvajanje računalništva in informatike v osnovno in srednjo šolo